tirsdag 26. april 2011

Hva bør man tenke på når man skal booke møter?

Noen tips for dere som skal booke møter:
1.      SELG MØTET! Ikke begynn å selge produktet eller tjenesten pr tlf. Målet er å få ett møte!
2.      Dediker faste tidspunkter for når du skal booke møter! Itillegg til de kravene dine øverste leder setter til deg i forhold til antall møter, sett deg også egne mål.
3.      Skill deg ut fra mengden. Den du ringer får daglig henvendelser fra selgere og lignende
4.      Vis entusiasme og vær mentalt å tilstede
5.      Speil kunden innledningsvis. Du hører fort i hvilket modus kunden er. Hører du at du ikke får med deg kunden, spør pent om du kan få ringe han igjen. (To alternativer)
6.      Gi kunden en kort info på hvorfor akkurat du vil ha ett møte med han, og ikke så mye informasjon at han får gjort seg opp noen mening om behovet.
7.      Ta brodden av innvendinger. Får du masse spørsmål/innvendinger, så si for eksempel dette. – Flott at du spør, og fortell deretter kunden du vil komme tilbake til det når dere møtes.
8.      Husk at det sjelden passer at du ringer.
9.      Husk å tenke geografi når du booker. Ikke book ett første møte på Furuset for så å booke neste på Lysaker.
10.   Gi alltid kunden to møte alternativer! (Passer det at vi møtes torsdag eller fredag)
11.   Alle har knapt med tid, inklusiv deg selv. Fortell derfor kunden at du er i hans område på torsdag og fredag denne uken, og spør hvilke av dagene det passer best for han.
12.   Påse at alle beslutningstagere er med i møtet.
13.   Send alltid møtebekreftelse!


Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

1 kommentar:

  1. Godt innlegg. Har skrevet litt om det selv på http://celi.us/finn-kundene/hvordan-booke-moter

    SvarSlett