fredag 27. april 2012

Bedrift? "Tilpass dere eller dø"


Vi lever i en tidsalder hvor alt går mye raskere. Det som tidligere ble kommunisert på papir kommuniseres nå digitalt. Kombinert med dette har handlemønstrene til forbrukerene endret seg radikalt. 
Bedrifter som IKKE tilpasser seg vil bli borte!
Kan man svare «ja» på disse spørsmålene har man gode forutsetninger fremover:

  • Jobber lederen aktivt internt i bedriften + ute hos kunden? 
  • Er markedsavdelingen aktivt og oprativt ute hos kundene?
  • Er det innført måleparamtere for alle ledd i organisasjonen?
  • Har dere en klar plan for oppfølging av eksisterende og nye kunder?
  • Har dere innsett at den digitale utviklingen gjør at det stilles enda større krav til oprativ aktiviteter ut mot kundene/markedet?
  • Har dere kunden i sentrum?  (Ikke bare sier dere har det)
  • Har bedriften deres en styresammensetning som innvolverer erfaring og innovativ kompetanse?
  • Har bedriften klare/synlige mål?
  • Har dere fjernet ledd i organisasjonen som har en negativ innflytelse internt og eksternt?
  • Følger man selskapets visjon? 
  • Er salg- og markedsarbeidet integrert?
  • Setter dere det enkelte individ i organisasjonen i fokus?
  • Har dere fokus på å skape eierskap hos bedriftens ansatte?
  • Fokuser dere på oprativitet? 
  • Har dere integrert sosiale medier med eksisterende kommunikasjon?
  • Viser dere ved handling at dere verdsetter kundene?
  • Lytter dere til markedet, kundene og samarbeidspartnerene?
  • Fokuserer dere på strategiske samarbeide med bedrifter som utfyller nisjen deres?
  • Har dere etablert et nettverk av ambassadører for bedriften?
  • Har dere fjernet noen «gamle» stillinger, og erstattet det med dagens behov ?
  • Har dere en klokkeklar strategi?
  • Har dere tilpasset dere den digitale tidsalder?
  • Har dere tilpasset rutinene til fremtidens organisasjon?
  • Har dere utviklet en kommunikasjonsstrategi utad som står i stil med hvordan omgivelsene oppfatter dere?
Hva tror dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar