tirsdag 8. november 2011

Sosiale medier vil stå for 50% av alt salg innen 2015?


(Med utgangspunkt i artikkel ifra Dagens IT ( http://bit.ly/uOnyS8 ), og undersøkelse fra Gartner Group. )
At måten man jobber med salg og markedsføring har endret seg, og kommer til å endre seg er «oppe og vedtatt», men kommer 50% av salget innen 3 år komme som en direkte konsekvens av sosiale medier? 
Jeg er selv ganske usikker på om at 50% av salget innen 3 år vil komme som en direkte konsekvens av sosiale medier, men muligens som en indirekte konsekvens. 
Bare de siste 2 årene har de sosiale tjenesten endret seg betraktlig. I starten rettet de seg naturlig nok mest mot deg som privatperson. Nå er det full fokus på bedriftsmarkedet med skreddersydde profileringsløsninger. Sist ut nå er Google+.
Innen 3 år vil det garantert skje store endringer i det digitale univers. De store sosiale aktørene vil garantert utvikle mer brukervennlige sosiale tjenester hvor netthandel kommer til å være inkludert i enda større grad enn idag.
Helt avgjørende fremover blir uansett hvordan din bedrift knytter til seg dyktige innovative mennesker som er flinke til å trekke synergier mellom nye og gamle markedskanaler, med en utpreget fokus på kundene.
Hva tror dere? Vil sosiale medier skape 50% av din bedrift sitt salg innen 3 år? Eventuellt hvordan?
 Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar