- Følger selskapets visjon, og kommuniserer/viser det tydlig og ofte til sine ansatte
- Evner å sette krevende men oppnåelige mål
- Flink til å analysere selgeren sine behov og ønsker
- Positive holdninger. Går foran som ett godt eksempel
- Er bevisst på at menneskene er hans viktigste ressurs
- Flink til å gi hyppige tilbakemelding og relevant informasjon
- Flink til å bygge en «vi» kultur
- Følger selgerene tett opp. (en til en)
- Holder seg oppdatert ved å jobbe aktivt mot sluttkunden
- Innser viktigheten av egen faglig utvikling
- Følger opp kunden ved å ringe dem – kontakt med potensielle kunder for å finne ut hvilke behov og synspunkter de har.
- Flink til å dele dine erfaringer, og skape bilder for selgerene på hvordan de kan gjøre ting
- Faglig sterk. Både innen salg, marked og egne produkter/tjenester
- Ser verdien av å behandle noen klager fra kundene – finn ut hva kundene opplever som problematisk.
- Delta i kundemøter med bedriftens viktigste kunder
- Analyserer kundene. Ringer opp eksisterende og nye kunder
- Ber om tilbakemeldinger – fra selgerne, ledelsen og kundene.
- God lytter. Lytter til selgerene og viser ved handling at du setter noe av det de sier ut i praksis
- Dyktige til å delgere for å utvikle
- Stiller opp for selgerene. Hvis en kunde ikke er fornøyd, så forsvar selgeren dine og tro på dem. Ikke døm før du har hørt begge sider av historien.
- Gi selgerene hyppige positive tilbakemeldinger. Gi ti ganger så mye positive tilbakemeldinger som negative. Oppmuntre til suksess med støttende adferd.
- Bruker tid til opplæring og motivasjon.
- Still klare krav
- Alle kan gjøre feil. Tilgi.
- Ros i plenum, ris under 4 øyne.
- Har gode/motiverende belønningsordninger for de ansatte
- Hjelper sine ansatte opp og frem karrieremessig
Hvilke andre punkter burde vært med på denne listen?
Skap en fortsatt god uke!
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar