søndag 4. september 2011

Hva bør en salgsplan inneholde?

De fleste bedrifter har idag en plan for hvordan man skal jobbe med salg på oprativt og strategisk nivå. Alle har kortsiktige og langsiktige mål og salgsplanen skal være et  verktøy som skal brukes aktivt for å nå målene. 

Enkelt sagt kan man si at salgsbudsjettet + aktivitetsprogrammet = salgsplanen
Salgsplanen bør innehold følgende ting:
  1. Salgmål - Kortsiktige og langsiktige mål
  2. Strategi - Hvordan dere skal nå målene
  3. Salgsprogram - Hvordan og når skal virkemidlene brukes
  4. Aktiviteter - Herunder handlingsplaner, logistikk, koordinering og tidsplaner
  5. Kvalitetssikring - Kontrollfunksjon av salgsplanen
Påse at markeds/kommunikasjonsplanen er nøye koordinert med salgsplanen. 

Med Vennlig Hilsen

Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar