søndag 12. juni 2011

Oppfølging av kundene etter at kontrakten er signert

Hvordan følger dere opp kundene deres etter at kontrakten er signert? Har dere klare rutiner for det, og ikke minst blir de fulgt?  
Erfaringsmessig så «syndes» det ofte etter at kontraktene er signert. 
Selgere er desverre alt for ofte for dårlig til å gi kunden beskjed ved forsinkelser eller andre ting som skjer etter at kontrakten er signert. Det gjelder ikke bare små selskaper, men selv de størst mangler ofte rutiner for dette. 
Ikke noe er mer irriterende for en kunde enn at man ikke hører noe fra selgeren/selskapet om skulle være avvik i forhold til kontrakten. Er ikke kunden fornøyd med oppfølging er sansynligheten mindre for at han kjøper flere produkter av dere eller fornyer avtalen.
Ta derfor alltid kontakt med kunden om det er avvik iforhold til kontrakten. En åpen kommunikasjon med kunden er alltid det beste. Ikke dytt problemer/utfordinger «under teppet».
Hvordan håndterer dere avvik iforhold til leveranser eller feil innsalg av produktet/tjensten?
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar