tirsdag 7. juni 2011

Husket å få referanse fra kundene dine?



Kampen om kundene er større enn noengang. Kundene krever mer, har flere alternativer og nye kanaler for kjøp og salg av produkter og tjenester tvinger frem enda større kvalitet fra den enkelte bedrift/selger. 

Utifra endringene vil det være enda viktigere å ta var på kundene, og ikke minst gi kunden en merverdi utover selve produktet /tjenesten. Kundene kjøper ikke lengre bare et produkt/tjenester.

Er kunden din fornøyd med deg, produktet/tjenesten eller andre ting så spør om han/hun kunne tenke seg være referanse for dere. Om kunden er åpen for det, så ikke bare få han til å skrive det ned på et ark, men legg det søkbart på feks en blogg, siden deres, facebook siden deres eller lignenede. Da legger du det tilgjenglig for alle! Vi vet alle at den beste markesføring man kan få er fra fornøyde kunder.

Eksempel:

Driver du gjestegiveri så bytt ut «papir gjesteboken»!
Lag feks gjesteboken som en blogg. Sett en ipad/pc/mac tilgjenglig slik at kundene kan legge ut sine erfaringer med nettopp dere. Alt som kunden legger ut vil ligge søkbart på feks google.

Hvordan bruker dere kundereferanser aktivt i salgsarbeidet?

Med Vennlig Hilsen

Henning aarsand 

+4745002040
henning.aarsand@gmail.com
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
http://on.fb.me/9jxN4e

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar