fredag 8. april 2011

Betale for nettbrett aviser? Blir det en suksess?

Jeg er selvfølgelig ikke den rette til å spå om nettbrett som IPAD vil bli en suksess for mediehusene/avisene, men jeg har vanskelig for å tro det slik produktene er idag.  

For min del er jeg ikke klar for å betale for produktet!
Hvorfor?
  • Nettbrett og nettavisene er for like. Nettbrettet gir meg ikke noe merverdi. Leser heller nettavisen gratis.
  • Uansett hvor enig bransjen er om at de skal ta betalt for nettbrett avisene, så kommer det til å dukke opp reklamefinansierte gratis versjoner som sikkert kommer til å levere vel så gode produkter som de «betalte»
  • Nyhetene må bli «ferskere» på betal versjonene enn nettavisene..
  • Mer utdypende bakgrunnsstoff på nettbrettene
  • Nettbrettet går i direkte konkurranse med sine egne reklamefinansierte nettaviser
  • Folk er ikke villig til å få nok en fast utgift. Greier seg med nettavisene
Løsning(er):
  • Reklamefinansiere både nettbrett og nettaviser
  • Bruke papiravisene, nettavisene til bakgrunnsstoff for nyhetene, og nettbrettene til ferske nyheter
  • Tenke nytt iforhold til innhold på nettbrettene. Finn andre ting enn nyheter som kan gi merverdi for leserene.
  • Bundle mediehusene sine produkter. (Abb)
Som sagt dette var mine personlige tanker etter å ha testet ut forskjellige produkter. Ta det for det det er verdt.
Hva tror dere? Kjøper du nettbrett aviser? Eller hva skal til for at du gjør det?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar