mandag 24. januar 2011

Hvordan beholde kunden?

Synes du det er slitsomt å drive nysalg? Påse ihvertfall at du tar godt vare på de kundene dere allerede har! Det er også fryktelig kostbart å hele tiden måtte «jage» nye kunder. 
Du bør derfor tenke på følgende:
Gi ALLTID kunden mer enn han/hun forventer. Lever du etter det prinsippet skal det mye til at kundene ikke kjøper av deg/dere igjen. 
Jeg er sikker på at du husker de gangene du selv har opplevd virkelig god service når du har kjøpt et produkt eller tjeneste. Nordmenn er ikke akkurat kjent for å være i «toppen» når det gjelder dette punktet, og jeg vet ihvertfall med meg selv at de få gangene jeg har funnet et firma som yter god service, så handler jeg der igjen. På samme måte tenker også dine kunder!
Hold alle avtaler. Er avtalt levering av produktet/tjenesten om 14 dager, så påse at kunden får det etter 12 dager. Gir du et kostnadsoverslag på forhånd, så bør fakturaen i etterkant aldri overstige dette beløpet. 
Hvordan tar du vare på dine kunder? Har du noen gode tips?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar