fredag 15. oktober 2010

Kampanje aktivitet via sosiale medier

Ref. blogg innlegg  http://bit.ly/anWriJ, så er din bedrifts strategi for sosiale medier bare en del av den overordnende markedsstrategien til bedriften.
Når alt er på plass, og dere har bestemt dere for å benytte sosiale medier, og du/dere skal begynne å bli kreative innenfor rammene som er bestemt , så er en mulighet (Rettet mot butikker )
1.      Lag for eksempel en ”facebook gruppe” hvor du har mulighet til å sende informasjon direkte til kundens ”postkasse”.
2.      Gi de ansatte skikkelig opplæring i salg.
3.      Når kunden kommer for å betale gjør du følgende: 
- Fortell om facebook gruppen/siden deres, og at dere sender ut nye produkter, kampanjeprodukter, tilbud til medlemmene.
- Spør kunden om han har facebook profil og om han vil motta nyheter, tilbud og informasjon om kampanjer.
Hvis, ja har dere flere muligheter:
1.      Ha en pc ved kassen hvor kunden selv kan legge seg til
2.      Spør om kundens navn/epost, og send invitasjonen til kunden mens han står der
3.      Gi kunden ett visittkort/brosjyre som gir han/hun den opplysningen han trenger for å finne gruppen/siden.
 Dette er som sagt bare en av ”utallige” muligheter! Passer for noen butikker, men ikke alle! Det viktigste til syvende og sist er hvordan dere greier å skape en toveiskommunikasjon med kundene deres i ettertid.  
   Ønsker dere alle en flott helg!
  /Henning
    
    


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar