Ref. blogg innlegg http://bit.ly/anWriJ, så er din bedrifts strategi for sosiale medier bare en del av den overordnende markedsstrategien til bedriften.
Når alt er på plass, og dere har bestemt dere for å benytte sosiale medier, og du/dere skal begynne å bli kreative innenfor rammene som er bestemt , så er en mulighet (Rettet mot butikker )
1. Lag for eksempel en ”facebook gruppe” hvor du har mulighet til å sende informasjon direkte til kundens ”postkasse”.
2. Gi de ansatte skikkelig opplæring i salg.
3. Når kunden kommer for å betale gjør du følgende:
- Fortell om facebook gruppen/siden deres, og at dere sender ut nye produkter, kampanjeprodukter, tilbud til medlemmene.
- Spør kunden om han har facebook profil og om han vil motta nyheter, tilbud og informasjon om kampanjer.
Hvis, ja har dere flere muligheter:
1. Ha en pc ved kassen hvor kunden selv kan legge seg til
2. Spør om kundens navn/epost, og send invitasjonen til kunden mens han står der
3. Gi kunden ett visittkort/brosjyre som gir han/hun den opplysningen han trenger for å finne gruppen/siden.
Dette er som sagt bare en av ”utallige” muligheter! Passer for noen butikker, men ikke alle! Det viktigste til syvende og sist er hvordan dere greier å skape en toveiskommunikasjon med kundene deres i ettertid.
Ønsker dere alle en flott helg!
/Henning
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar