fredag 31. mai 2013

Kjempesuksess for St1 sine bemannede kampanjer!


HA Consult har den siste uken gjennomført bemannede kampanjer for oljeselskapet St1 (St1.no).

Det virket som om å kampanjene ble tatt godt imot av St1 sine kunder.

MÅL for kampanjene:

”Besvare spørsmål fra St1 sine kunder + tilby nye kunder et ekstra godt tilbud om St1 kort”

Dette fikk kundene:

- Billig bensin og diesel
- Gratis pølser og kaffe
- Reklameartikler
- Tilbud om å bli St1 kortkunde

Dette fikk St1 igjen for kampanjen:

- Flere hundre nye St1 kortkunder
- Kompetente og profesjonelle mennesker til å behandle kundene
- Verdfull markedsinformasjon
- Tips, råd og ønsker fra St1 sine kunder
- Tips om nye tomter

Hvorfor ble kampanjene en suksess?

- Dyktige selgere/markedsførere bemannet stasjonene. (Ikke bare en student som står der for å få lønn)
- Ekstra lave priser
- Gratis gaveartikler + mat
- Bruk av sosiale medier med spesiell fokus på å få kunden til å fortelle om kampanjen i sosiale medier
- Ingen bortkastet avis eller nettannonsering
- Fokus på det som fungerer i praksis. Ikke kun i teorien.
- Riktig valg av dag, tid og sted

henningaarsand.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar