mandag 24. september 2012

Slik lykkes du bedre ute hos kundene dine!



-       Skap oppmerksomhet

-       Sett agenda. Siste punkt i agendaen skal være ”Avtale – Videre fremdrift”

-       Fokuser 1% på deg selv. 99% på den potensielle kunden

-       Bruk tid på å synliggjøre fordelene med deres produkter/tjenester. Skap en historie rundt produktet/tjenesten.

-       Vis tydelig hvordan dere skiller dere fra konkurrentene uten å snakke nedsettende om dem.

-       Kan du dokumentere deres unike fordeler, så gjør det.

-       Man kjøper ikke av en man ikke stoler på! Skap tillitt.

-       Fremmedord og  tunge tekniske ord fasinerer ytterst få kunder.

-       ”Always be closing”  En god selger går aldri fra et møte uten en videre fremdrift.  Kjøper ikke kunden der og da, så skal du allikevel skape et oppfølgingspunkt.

-       Lytt mer enn du prater. Hører du din egen stemme hyppigere enn kunden sin..?

-       Begge parter er laget av ”kjøtt og blod”. Opptre deretter.


henningaarsand.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar