tirsdag 17. april 2012

Salgstips - "Iforhold til hva"?


Som selger møter man innvendinger. Når man da vet at ALLE mennesker jobber med salg i en eller annen form, så kan det være greit å sette seg inn i hvordan man håndterer innvendinger. Ikke bare kan man bruke det i jobbsammenheng, men også privat.
Nesten uansett hva du møter av innvendinger så kommer det av at ikke du har fått frem nytteverdien godt nok for kunden. Har man gjort et dårlig arbeid tidligere i møtet med kunden vil du ofte møte innvendinger.
Innvendinger rundt pris, produktegenskaper, farge, tilgjenglighet, konkurrenter, bruk, design eller andre ting er ikke unormalt å møte. De fleste innvendinger kan du møte med å spørre kunden hva han sammenligner med.
Eksempel:
Kunden: Dette er alt for dyrt?
Selger: Dyrt iforhold til hva? Hva sammenligner du med? 
Du vil ofte erfare at kunden sammenligner med andre ting enn du tror. 
Test det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar