onsdag 8. februar 2012

Social Media Days - Sett fra utsiden - dag 2 - Twitter


  • Norge i «førersetet» på Facebook i Norden (Høie)
  • Prates mye om store bedrifter som lykkes i sosiale medier. Store budsjetter + de beste rådgiverene. Lite om mindre bedrifter.
  • Skal du drive Facebookside så fokuser på å skape venner, langsiktighet og godt innhold.
  • Kvikk lunch har aldri gitt bort noe på facebook siden. Kun ekte engasjement. 
  • Innvolvering + engasjement = Lojalitet (Kvikk Lunch)
  • 80% av bedriftene hadde ikke en strategi for sosiale medier for 2-3 år siden.
  • Menneskene bak kampanjene er vel så viktige som budsjettet
  • Skal man lykkes med sosiale medier må man investere tid, ressurser og ikke minst ha lyst og engasjement.
  • Lær av andre sin suksess i sosiale medier.
  • Hvorfor blir man fan av en bedrift?:  40% for rabatter, 39% liker selskapet og 36% for å få ting gratis.
  • Jo mindre engasjerende produkter man har. Desto større kreativitet kreves.
  • Fortell hvorfor folk skal like dere på velkomstsiden på Facebook
  • Fokuser på hva målgruppen vil ha. Ikke hva du ønsker at de skal ha (@ola_7billion)
  • Lag publiseringsplaner
  • Sponsored stories fungerer betydelig bedre enn vanlig Facebook annonser
  • Må ikke være tilstede på alle plattformer. Viktigere med godt innhold. (J.Helland)
  • Viktige å forankre sosiale strategier fra toppen og ned
  • Ha en strategi, men vær forbredt på å måtte endre den. ( F. Østbye)
  • Man trenger ildsjeler.. (H.Høyer)
  • Søk etter negativ omtale om bedriften, og gjør det til noe positivt (H.Høyer)
Forhåpentligvis kom det frem mer «matnyttig» for de som deltok på arrangementet enn det som kom frem på twitter:)


henningaarsand.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar