- Sosiale medier skal brukes til å knytte folk sammen og til å bygge relasjoner. Ikke selge folk ting de ikke trenger.
- By på innhold, skap verdi og bygg relasjoner.
- Om ett år bruker alle Google + ..
- Har du ikke sjekket ut Pintrest og Instagram, så gjøre det.
- Har Google + tatt for lett på å synliggjøre nytteverdien med tjenesten?
- Florer av sosiale plattformer. Desto viktigere med gjennomtenkt strategi. (Klare mål)
- Innhold i sosiale medier er viktig. Krever mye ressurser. ROI?
- Bedriftens rykte avgjøres av hvordan andre snakke om bedriften. Ikke hvordan bedriften snakker, tenker og føler om seg selv.
- For mye aktivitet på sosiale medier fører til færre «likes», for lite aktivitet på sosiale medier da får man ikke «likes»
- Tilstedeværelse i sosiale medier er å ta omdømme på alvor. (DNB)
- Takk de som engasjerer seg på deres sosiale plattformer.
- Mobilen blir den viktigste kanalen fremover. Brukerene har den med overalt.
- Trendrapport fra @jimmyroyal - http://trends.jimmyroyal.com/2012/no/
- Størrelse og detaljer har stor betydning for deling på sosiale medier.
- DNB kampanjen kostet en million.
- Innhold legges ut på Youtube, spres via Facebook og Google sitter igjen med pengene.
- De fleste bedrifter er ikke på nett (Google)
- Viktigste i PR/Kommunikasjon er å ha et bra produkt. Gjør det tilgjenglig, lytt, bidra, still spm.
- Det å være sosiale ligger i genene våre. Derfor må det skapes en sosial web.
- 2 billioner mennesker på web. 64% på some.
- I USA er det ikke uvanlig å sjekke Klout score før man ansetter.
- Finn deres ambassadører og «ekte venner. Kartlegg dem. Plei dem.
- Flest mulig «Likes» er ikke viktig. Best mulig «Likes» er derimot viktig.
- Trender: Social Media - Social Commerce - Social Marketing - Social Service
- Introfasen av sosiale medier er over. Nå enda større fokus på ROI.
- Full fokus på resultater fremover. ( Fure )
- Handler ikke lenger om kommunikasjons rådgivning lenger, men å følge trafikk til handlinger
- Slutt å telle «likes», men dekning og frekvens
- For mange tilbyr de samme tjenestene. Det viktigste er hvordan man behandler kunden underveis og etter kjøp.
- Viktig å ha en åpen kommunikasjonskultur i sosiale medier - man må tørre å føre dialog med brukerne.
- Strategi for sosiale medier må forankres i ledelsen - de må like det og bruke det
Beklager at få kilder er oppgitt. Les ev. mer her: http://www.socialmediadays.no/
henningaarsand.com
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar