tirsdag 7. februar 2012

Social media days 2012 - Sett fra utsiden


  • Sosiale medier skal brukes til å knytte folk sammen og til å bygge relasjoner. Ikke selge folk ting de ikke trenger.
  • By på innhold, skap verdi og bygg relasjoner.
  • Om ett år bruker alle Google + .. 
  • Har du ikke sjekket ut Pintrest og Instagram, så gjøre det.
  • Har Google + tatt for lett på å synliggjøre nytteverdien med tjenesten?
  • Florer av sosiale plattformer. Desto viktigere med gjennomtenkt strategi. (Klare mål)
  • Innhold i sosiale medier er viktig. Krever mye ressurser. ROI?
  • Bedriftens rykte avgjøres av hvordan andre snakke om bedriften. Ikke hvordan bedriften snakker, tenker og føler om seg selv.
  • For mye aktivitet på sosiale medier fører til færre «likes», for lite aktivitet på sosiale medier da får man ikke «likes»
  • Tilstedeværelse i sosiale medier er å ta omdømme på alvor. (DNB)
  • Takk de som engasjerer seg på deres sosiale plattformer.
  • Mobilen blir den viktigste kanalen fremover. Brukerene har den med overalt.
  • Trendrapport fra @jimmyroyal - http://trends.jimmyroyal.com/2012/no/
  • Størrelse og detaljer har stor betydning for deling på sosiale medier.
  • DNB kampanjen kostet en million.
  • Innhold legges ut på Youtube, spres via Facebook og Google sitter igjen med pengene. 
  • De fleste bedrifter er ikke på nett (Google)
  • Viktigste i PR/Kommunikasjon er å ha et bra produkt. Gjør det tilgjenglig, lytt, bidra, still spm.
  • Det å være sosiale ligger i genene våre. Derfor må det skapes en sosial web.
  • 2 billioner mennesker på web. 64% på some.
  • I USA er det ikke uvanlig å sjekke Klout score før man ansetter.
  • Finn deres ambassadører og «ekte venner. Kartlegg dem. Plei dem.
  • Flest mulig «Likes» er ikke viktig. Best mulig «Likes» er derimot viktig.
  • Trender: Social Media - Social Commerce - Social Marketing - Social Service
  • Introfasen av sosiale medier er over. Nå enda større fokus på ROI.
  • Full fokus på resultater fremover. ( Fure )
  • Handler ikke lenger om kommunikasjons rådgivning lenger, men å følge trafikk til handlinger
  • Slutt å telle «likes», men dekning og frekvens
  • For mange tilbyr de samme tjenestene. Det viktigste er hvordan man behandler kunden underveis og etter kjøp.
  • Viktig å ha en åpen kommunikasjonskultur i sosiale medier - man må tørre å føre dialog med brukerne. 
  • Strategi for sosiale medier må forankres i ledelsen - de må like det og bruke det
Beklager at få kilder er oppgitt. Les ev. mer her: http://www.socialmediadays.no/
henningaarsand.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar