mandag 16. januar 2012

To konkrete eksempler på hvordan media «fanger» opp nyheter via sosiale medier


Jeg har ved fler anledninger skrevet om hvordan sosiale medier endrer måten man markedsfører, selger, utvikler produkter, leder og skaper PR.
Her skal dere får to konkrete eksempler på hvordan media fanget opp ting fra sosiale medier:
  1. I dette tilfellet hentet journalisten et innlegg om bensinpriser jeg hadde lagt ut på Businessbloggen (Salgstips-ledertips.blogspot.com). Det ble ikke sjekket kilder. Det ble refererte direkte fra bloggen:  Se artikkel: http://www.dagbladet.no/2011/04/10/tema/bil/motor/klikk/16137386/
  2. Idag tidlig opplevde jeg en farlig situasjon i trafikken. En bil kom i motsatt kjøreretning. Jeg tok et bilde som jeg la ut på min egen Twitter konto. ( @aarsand ) Kl.15.50 ringer det en journalist fra Asker og Bærums Budstikke. Bildet var fanget opp fra Twitter, og de ønsket å lage et innlegg på det. Se artikkel: http://www.budstikka.no/nyheter/skjonner-ikke-hvordan-det-er-mulig-1.6718339
Eksemplene har selvfølgelig ingen verdi for meg selv, men det er veldig interessant å se hvordan media tar i bruk sosiale medier for å skape innhold.
For bedrifter sin del så er det store muligheter for å skape PR ved aktivitet i sosiale medier. Vær litt kreative. Engasjerer dere, innvolver og skap innhold som har interesse.
Mvh
Henning Aarsand

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar