onsdag 21. desember 2011

Hvordan vil sosiale medier påvirke måten man selger?


At sosiale medier påvirker måten man kjøper og selger produkter og tjenester er det ingen tvil om. Vi er bare i startfasen på noe ingen vet hvor vil ende. 
Underveis dukker det opp en rekke muligheter. Før dere kaster dere over mulighetene så påse at dere har en gjennomtenkt og målrettet plan som står i stil med selskapets strategi.
For selgere er egentlig ikke sosiale medier noe nytt. Det er bare en ny plattform å skape dialog på. Salg via møter, telefoner, mail eller andre kanaler vil ikke bli borte. De vil bare suppleres. 
Eksempel:
Se for deg at du driver en klesbutikk. Kundene kommer inn i butikken din. Handler klær å går ut igjen. I det kunden går ut av butikken har du lite informasjon om denne kunden. 
Sosiale medier kan hjelpe dere med å opprettholde kontakten selv etter at kunden har gått ut av butikken.
Kombinasjonen av oprativ aktivitet i butikken og en sosial kanal for dialog i ettertid er nøkkelen.
Hvordan nyttigjør du deg av sosiale medier for å selge mer, og hva gjør du for å holde dialogen med kunden etter at han har kjøpt?
/Henning

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar