tirsdag 13. september 2011

Vis respekt for andre sin tid!

Tid er en knapphetsfaktor for de fleste! Vis derfor respekt for tiden til dine medarbeidere kunder og samarbeidspartnere.
Her er noen tegn på manglende respekt for andres tid:
  • Du kommer for sent til møter
  • Du informerer for sent om kommende møter, og gir ikke alternativer for møtetidspunkt
  • Du holder deg ikke til agendaen, og avslutter ikke møtene til avtalt tid
  • Du avbooker møtet noen timer før møtet skulle vært gjennomført
  • Du stiller uforbredt til møtet
  • Du driver med andre ting under møtet. Sender mail, sms eller går ut for å ta en telefon
  • Du har ikke påsett at alt det tekniske man trenger til møtet fungerer som det skal
  • Du informerer ikke kundeservice o.l om at dere er i møte, og hvor lang tid møtet vil vare
  • Du bombaderer dine ansatte med e-post gjennom dagen istedenfor å samle opp spørsmålene, informasjonen til en mail
  • Du svarer ikke på mailer og henvendelser internt og eksternt
  • Du viser tydlig at du ikke har gjort grundig nok undersøkelse ovenfor kunder og samarbeidspartnere. Eks: Så dere har en blogg?
Dette var noen eksempler. Ha respekt for andre sin tid. 
Vær tilstede og delta aktivt når du bør gjøre det.
Har du andre eksempler? Kom gjerne med innspill.
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
Følg Henning Aarsand Consult på facebook: http://bit.ly/daVrjP

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar