Tillit fra dine ansatte er helt avgjørende for å lykkes som leder. Følgende paramterere skaper tillit:
- Ferdigheter – Vis hva du kan.
- Integritet – Gjør det du sier! Påse at selskapets visjon, misjon og verdier blir tydelig gjennom det du gjør.
- Kommunikasjon – Vis interesse og respekt for andre! Lytt å be om andres innspill. Gi tilbakemeldinger ofte.
- Anerkjennelse – Trekk andre inn i prosjekter og deleger ansvar. Gi anerkjennelse. Gjør det ofte, og gjør det synlig for andre i organisasjonen. Tilrettelegg for kompetanseheving.
- Pålitelig – Gjør det du sier du skal gjøre. Må ting endres ta det opp i forkant. Ikke i etterkant.
- Forenkling – Skaper en enklere arbeidsdag for den enkelt medarbeider. Innførerer rapporteringsrutiner o.l som skaper en bedre dag for den enkelte.
Kilde: Harvard Business review, Diane Coutu.
Med Vennlig Hilsen
Med Vennlig Hilsen
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar