mandag 29. august 2011

Sliter du med å skape tillit blant medarbeiderene dine?

Tillit fra dine ansatte er helt avgjørende for å lykkes som leder. Følgende paramterere skaper tillit:
  • Ferdigheter – Vis hva du kan. 
  • Integritet  –  Gjør det du sier! Påse at selskapets visjon, misjon og verdier blir tydelig gjennom det du gjør.
  • Kommunikasjon – Vis interesse og respekt for andre! Lytt å be om andres innspill.  Gi tilbakemeldinger ofte. 
  • Anerkjennelse –  Trekk andre inn i prosjekter og deleger ansvar. Gi anerkjennelse. Gjør det ofte, og gjør det synlig for andre i organisasjonen. Tilrettelegg for kompetanseheving.
  • Pålitelig –  Gjør det du sier du skal gjøre. Må ting endres ta det opp i forkant. Ikke i etterkant.
  • Forenkling –  Skaper en enklere arbeidsdag for den enkelt medarbeider. Innførerer rapporteringsrutiner o.l som skaper en bedre dag for den enkelte.
Kilde: Harvard Business review,  Diane Coutu.


Med Vennlig Hilsen

Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar