Tiden flyr og ting endrer seg. Også i business verden.
Her er noen spørsmål som kan være greit å stille seg som bedriftsleder:
- Vet dere virkelig hva kunden ønsker? Eller bare tror dere at dere vet det? Har dere ikke spurt kunden om hvorfor de kjøper produktene deres, så spør dem.
- Lenge siden du evaluerte dine ansatte? Kanskje noen har «gått ut på dato»? En viss «turnover» er sunt.
- Har markedsplanen sett lik ut i alle år? Kanskje på tide å bytte ut markedssjefen?
- Har dere virkelig kunden i sentrum? Mange tror de har det, men..
- Har medie/reklamebyrået deres tilpasset seg den nye mediehverdagen? De gamle markedsførerene har «gått ut på dato». Finn kunde/salgsorienterte byråer med et innovativt syn på markedsføring og salg.
- Man selger ikke lenger et produkt eller en tjeneste. Man selger en opplevelse. Hva gjør dere for å skape en opplevelse for kundene deres?
- Har dere fortsatt delt inn organisasjonen i salgsavdeling, markedsavdeling o.l? Kanskje på tide å innse behovet av en integrering?
- Hva kan du kreve av selgerene dine? Har dere systemer for oppfølging som tilfredsstiller den moderene måten å jobbe med salg på?
- Hvordan innvolvere dere kundene deres?
- Hvilke «add on» produkter har dere, og hva gjøre dere for å selge dem inn?
- Er mellomlederene deres oprative/sultne nok?
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar