fredag 12. august 2011

Markedsføre ett produkt uten selv å ha vært ute hos kundene er galskap!

Med fare for å være «djevelens advokat» ser jeg at mennesker som utvikler bedriftens markedsplaner ikke selv har vært ute hos kunden. For meg er det rene galskapen!
Hvordan skal man tilrettelegge en best mulig markedsplan uten å selv ha erfart på kroppen hvordan kundene/potensielle kunder reagerer på produktet/tjenesten? 
Uten selv å ha opplevd hvordan kunden oppfatter produktet? 
Uten å vite hvilke standing selskapet har i markedet? 
Uten å vite egentlig hva kunden ønsker?
Uten selv å ha erfaring på hva som er så unikt?
Svaret man får er at man har fått fortalt, det har vært kjørt undersøkelser og dette markedet har vært sånn i alle år..
Her bommer bedriftene, markedsførerene og byråene.
Kom dere ut til kunden. Sett teori ut i praksis, og skap bedriftens profil sammen eksisterende og potensielle kunder.
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar