torsdag 11. august 2011

Hvordan "isolere" innvendingen?

Som selger vil man møte mange innvendinger for hvorfor kunden ikke vil kjøpe produktet ditt. Det finnes også like mange teknikker for hvordan du kan løse innvendingene.

En effektiv måte å løse innvendingene på er å bli enig med kunden om innvendingen. (Altså isolere innvendingen.)

Eksempel case:  Si at kunden sier at produktet ditt er for dyrt. Da kan du gjøre som følger:

- Hvis jeg forstår deg rett så vil du ha produktet om vi blir enige om prisen, og hvis vi blir enige om prisen så har vi en avtale?

- Kunden kan i teorien da bare si nei om dere ikke blir enige om prisen..

Etter dette er det dine evner som selger som kommer til syne. Gå tilbake i salgssamtalen, få frem nytteverdien for kunden enda tydligere, og bli enige med kunden om prisen.

Kommer kunden med nye innvendinger etter at dere har blitt enige om prisen har du lov til å refere til det kunden sa til deg på en pen måte. Kunden kan oppfatte det som ubehagelig, men i de fleste tilfeller vil kunden vil kunden kjøpe produktet ditt.
Alt kommer ann på måten du sier det..

Hvordan håndterer du innvendinger?


Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:


2 kommentarer:

  1. Forventer du at den kunden noen sinne skal kjøpe noe fra deg igjen med den oppførselen?

    SvarSlett
  2. Det er helt avgjørende hvordan du sier det. Man skal ikke være ufin. Tvert om.
    Igjen dette er bare en teknikk..

    SvarSlett