onsdag 10. august 2011

Den digitale mediehverdagen fører til at man må fokusere på enda tettere personlig kundekontakt!


Det meste går digitalt om dagen. Måten man markedsfører seg og ikke minst måten man kommuniserer med kundene. Kontaktpunktene med kundene blir færre, mer automatisert og ikke minst mindre personlig.
Man sender sms/mail eller kommuniserer via forskjellige sosiale medier for å holde kontakt med kunden. På mange måter er det positivt, men glem aldri den personlige kontakten!

Naturlig nok skal man markedsføre seg og jobbe digitalt med kunden, men for å lykkes/holde på kundene over tid vil kundearrangementer, og ikke minst faste møtepunkter bli enda viktigere fremover. Kortsiktig kan bedriftene spare penger på å kutte ut/begrense kundekontakten, men over tid vil de bli taperene da lojaliteten til kundene blir mer begrenset.
Har man ikke en plan for hvordan man personlig skal holde kontakt med kunden fremover så lag en plan som skaper et sundt forhold mellom digital og personlig kontakt!
Lykke til!
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar