onsdag 24. august 2011

Hvordan få ut det beste fra selgerene dine?


Ønsker du suksess som salgssjef, må du skape en atmosfære som gjør det mulig. 
Resultatene dere skaper sammen gjenspeiler ofte dine evner til å motivere og løfte frem dine ansatte. Har du feks stort gjennomtrekk av ansatte er det ikke nødvendigvis selgerene som er utfordingen, men deg. Det er din oppgave å bidra til et godt miljø, lære opp, oppmuntre dine ansatte og gi den enkelte rammer slik at de kan utføre jobben sin mest mulig effektivt. Dine offensive holdninger og målbevissthet vil gjenspeile resultatene.

Som salgssjef kan det være greit å stille seg følgende spørsmål
  • Oppmuntrer jeg til suksess?
  • Anerkjenner jeg gode prestasjoner?
  • Vinkler du kritikken du gir konstruktivt og på en måte som løfter de ansatte?
  • Hva tilrettelegger jeg for mine ansatte for at de skal kunne yte maks?
  • Har jeg evnen til å presisere hva medarbeiderne skal gjøre – ikke nødvendigvis hvordan?
  • Er jeg motivert nok til å gi de ansatte den kraften din fortjener?
Skap en god uke!
Med Vennlig Hilsen 
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar