torsdag 23. juni 2011

Selvbetjent konsepter - Vil det lykkes?

Mer og mer automatiseres og selvbetjenes. Trenden er klar!  
Hvem har ikke tanket bensin på en selvbetjent bensinstasjon, kjøpt gass til grillen via en automat eller kjøpt varer på IKEA via selvbetjent kassen? Idag åpnes til og med Bunnpris den første 100% selvbetjente butikken. De har ikke betjening, og du scanner varene selv. 
Konkurransen er stor, og bedriftene gjør alt for å kutte kostnader. 
En ting som er 100% sikkert er at det er et marked både for selvbetjente og betjente konsepter/aktører. 
De som satser på betjente konsepter må bli enda flinkere på service. Ta vare på kundene og ikke minst aktivt jobbe for å bygge databaser.. 
De som velger å satse på selvbetjente konsepter vil i stor grad miste den daglig kontakten med kundene. For deres del vil pris og velholdte butikk o.l bli enda viktigere. Kombinert med det vil de som lykkes best med selvbetjent konsepter være de som er best på å kjøre bemannede kampanjer i butikkene, og ikke minst fokuserer på database bygging for å kunne kommunisere enda tettere med kundene.
Hva tror dere? 
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar