mandag 30. mai 2011

Sosiale medier. Må bedriften delta aktivt?

De fleste har hørt om sosiale medier, prøvd sosiale medier som Facebook, og hørt at driver man bedrift idag må man «delta» på sosiale medier.
Det florerer av eksperter. Gjerne fra store byråer som selv ikke lykkes med sin egen sosiale strategi. Har skrevet det før, og skriver det igjen.. Bli skeptisk om du hører at en person eller byrå som kaller seg eksperter på sosiale medier. Ytterst få er det! 
Sjekk ut hvordan «ekspertene» selv lykkes med sin sosiale markedsstrategi. (Facebook tilhengere, Twitter følgere, hvordan de integrerer de sosiale tjenesten til annet markedsmateriale osv)
Sosiale medier er ikke noe nytt. Det har derimot utviklet seg kraftig siste årene. Sosiale medier bør være en del av markeds/kommunikasjonsstrategien til bedriften din, men kun om dere har kapasitet og ressurser til å følge opp det dere setter igang.

Å lage en Facebookside, Twitterprofil, blogg, linkedin grupper o.l vil gi liten effekt om man ikke aktivt jobber med det. 
Om dere lykkes kommer helt ann på hvor riktig, strukturert og hyppig dere jobber med det. Målet må være «klinkende klart» definert! Det bør synliggjøres og forankres internt i bedriften.
Sosiale medier er også en ypperlig måte å integrere salg og marked enda bedre. I mange bedrifter er det total mangel på samspill mellom salg og markedsmennesker. Nå blir det enda viktigere at de som jobber aktivt med og mot markedet sammen håndterer mediene. Selgerne er tettest på markedet, ikke de som jobber med markedsføring!
Hvordan integrerer dere sosiale medier til eksisterende markedsføring?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar