onsdag 11. mai 2011

Man kjøper ikke av en man ikke liker..

Eller gjør man det? Jeg gjør det ikke, og tror nok mange med meg velger som meg.
Hvordan skal du så få en kunde til å like deg? 
  1. Still forbredt og til rett tid
  2. De første sekunden av samtalen/møtet er ofte avgjørende for om du selger ikke. Kunden kjøper ofte deg før produktet/tjenesten
  3. Speil kunden
  4. Skap trygghet
  5. Smil
  6. Fast håndtrykk
  7. Øye kontakt
  8. Du er ikke viktig. Kunden er viktig! Vis at du er interessert.
  9. Lytt mer enn du prater. Ta det kunden sier seriøst.
  10. Fokuser på positive ting. 
  11. Skryt av kunden, men ikke overdriv
  12. Snakk ikke negativt om konkurrenten dine
Ville du kjøpt av en du ikke liker? 
Kjenner du noen som kan ha glede av ukentlige salgstips, så inviter dem gjerne til gruppen!
Skap en god uke!
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

1 kommentar:

  1. Klokt sagt. Mitt bästa säljtips är att låta kunden berätta om sig själv och sitt företag. Alla älskar att prata om sig själva och berätta sin historia, särkilt egna företagare. Sätt kunden i centrum och du kommer att få sälja. /Peter

    SvarSlett