onsdag 4. mai 2011

60.Salgstips - Hvordan behandle «dumme» spørsmål?



Det finnes mange spørsmåls typer. Fra tid til annen møter man på direkte «dumme» spørsmål fra kunden. Spørsmålene skyldes som oftest uvitenhet eller uvilje.

Slik kan du behandle «dumme» spørsmål (av uvilje):

Neglisjer spørsmålet eller gi inntrykk av at det ikke er oppfattet.
Be om å få besvare spørsmålet senere. Er spørsmålet for dumt så la være å besvare det.
Spør kunden om saken kan tas opp alene eller ved en senere anledning. Skyll på tidsnød
Svar spørsmålstilleren på en elegant, ironisk eller kynisk måte. (Kan slå veldig feil, men.. av og til er det verdt det)

Slik behandler du «dumme» spørsmål av unvitenhet:

Besvar det så fort som mulig
Besvar det korrekt og vennlig

Vis takknemelighet for at kunden stillte spørsmålet.

Det finnes mange måter å håndtere «dumme» spørsmål fra en kunde. Hvordan håndterer du dem?

Med Vennlig Hilsen

Henning aarsand

+4745002040
henning.aarsand@gmail.com

Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
http://on.fb.me/9jxN4e

2 kommentarer:

  1. Første regel. Bli aldri sjokkert eller provosert over spørsmålet. Behold roen.

    SvarSlett
  2. Jeg er nå fullstendig finansiell fordi jeg lånte fra LFDS. Jeg vil bringe dette til kunngjøringen til publikum om hvordan jeg kom i kontakt med LFDS etter at jeg mistet jobben og ble nektet lån av banken min og andre økonomiske institusjon på grunn av min kredittscore. Jeg kunne ikke betale barnas avgifter. Jeg sto bak på regninger, i ferd med å bli kastet ut av huset på grunn av min manglende evne til å betale husleien. Det var i løpet av denne perioden barna mine ble tatt fra meg av fosterhjem. Så bestemte jeg meg for å søke etter midler på nettet der jeg mistet $ 3707 som jeg lånte fra venner som jeg ble dratt av av to online låneselskaper. Inntil jeg leste om: Le_Meridian Funding Service (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) et sted på internett, var fortsatt ikke overbevist på grunn av det jeg har vært igjennom før en slektning av meg som er presteskap også fortalte meg om den pågående låneplanen til LFDS til en veldig lav rente på 1,9%% og nydelige avdragsbetingelser uten straff for mislighold av betaling. Jeg har ikke noe valg enn å også kontakte dem som jeg gjorde gjennom tekst + 1-989-394-3740 og Herr Benjamin svarte tilbake til meg. Den dagen var den beste dagen i livet mitt som aldri kan glemmes når jeg motta et kredittvarsel på $ 400 000,00. Usd-lånebeløp jeg søkte om. Jeg benyttet meg av lånet effektivt til å betale opp gjelden og starte opp en bedrift, og i dag er jeg og barna mine så glade og oppfylle. Du kan også kontakte dem via e-post: (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) WhatsApptext hjelpelinje: + 1-989-394-3740 Hvorfor gjør jeg dette? Jeg gjør dette for å redde så mange som trenger et lån for ikke å bli offer for svindel på internett. Takk og Gud velsigne dere alle, jeg er Oleksander Artem fra Horizon Park BC, Ukrain.

    SvarSlett