tirsdag 22. mars 2011

Salgstips - "Don’t Call Me, I Won’t Call You"

Overskriften er hentet fra en artikkel i NYC Times og tar blant annet for seg hvordan kommunikasjonen mellom mennesker har endret seg. 
Man bruker ikke telefonen på samme måte som man gjorde før. Sms, mail, facebook/twitter og andre sosiale medier endrer måten vi kommuniserer på. 
Man sender heller en mail eller sms når man ønsker kontakt med noen. Erfaringsmessig så følger mange selgere opp tilbudene sine via mail. (Absolutt ikke bra). 
En undersøkelse fra analyseselskapet Garmin viser at i løpet av 2015 vil 50% prosent av bedriftenes omsetning komme fra applikasjoner og sosiale medier.  
Telefonen blir selvfølgelig ikke borte som salgsverktøy, men det vil skje endringer. Hvordan tror dere at sosiale medier, applikasjoner, mail osv vil påvirke måten man jobber med salg på fremover? Har noen eksempler på bedrifter som bruker ny teknologi/sosiale medier aktivt systematiske i salgsarbeidet?
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar