tirsdag 30. november 2010

Eksempler på closingteknikker

Det finnes en rekke måter å close en kunde på.
Her er noen eksempler:
  1. Be om ordren:
 -  Skal vi gå for denne løsningen? 
  1. Enten / Eller - alternativsmetoden: 
 -  Skal vi gå for den rød eller blå... / Skal vi starte med ...... eller.....
  1. Duke of Wellington: 
   - I og med at du skal tenke på det , er det kanskje greit at å oppsummere hva du får og hva dette innebærer, slik at det blir lettere for deg å ta en beslutning? (Ta det positive, så det negative) Er dette virkelig noe å lure på? 
  • For å ta en beslutning kan det ofte være lurt å veie for og imot. (Ta det positive, så det negative)  Som du ser så er det ikke så mye å lure på, så hvilken mailadresse skal jeg sende avtalen på slik at vi får satt igang?
  1. Half Nelson: 
  • Hvis jeg kan usette fakturaen 3 mnd, har vi da en avtale?
  • Hvis jeg kan garantere deg unikitet, har vi en avtale da?
Uansett hvilken teknikk du velger, så påse at du aldri prater etter at du har lagt frem løsningen/prisen. Vent på ett ja eller en innvending. Sier kunden ja er «saken» grei, kommer det en innvending så løs den. Se tidligere tips om innvendinger:
Skap en god uke!
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar