Det finnes en rekke måter å close en kunde på.
Her er noen eksempler:
- Be om ordren:
- Skal vi gå for denne løsningen?
- Enten / Eller - alternativsmetoden:
- Skal vi gå for den rød eller blå... / Skal vi starte med ...... eller.....
- Duke of Wellington:
- I og med at du skal tenke på det , er det kanskje greit at å oppsummere hva du får og hva dette innebærer, slik at det blir lettere for deg å ta en beslutning? (Ta det positive, så det negative) Er dette virkelig noe å lure på?
- For å ta en beslutning kan det ofte være lurt å veie for og imot. (Ta det positive, så det negative) Som du ser så er det ikke så mye å lure på, så hvilken mailadresse skal jeg sende avtalen på slik at vi får satt igang?
- Half Nelson:
- Hvis jeg kan usette fakturaen 3 mnd, har vi da en avtale?
- Hvis jeg kan garantere deg unikitet, har vi en avtale da?
Uansett hvilken teknikk du velger, så påse at du aldri prater etter at du har lagt frem løsningen/prisen. Vent på ett ja eller en innvending. Sier kunden ja er «saken» grei, kommer det en innvending så løs den. Se tidligere tips om innvendinger:
Skap en god uke!
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar