lørdag 25. september 2010

Hvordan håndtere kjøpssignaler?


”Kjøpssignaler er signaler fra kunden som avslører at han har lyst til å kjøpe. Noen signaler vil være tydeligere enn andre, og de kan være verbale eller fysiske handlinger”
Verbale kjøpssignaler:

Kunden kommer med bemerkninger om hvordan det ville vært å eie produktet.
Eksempel (Kunden) : "Den jakken kunne jeg godt  tenkt meg". Han kan også be selger gjenta noe som allerede har blitt gjort helt klart tidligere - for å overbevise seg selv om at han tar en riktig beslutning. Han kan også gi uttrykk for enighet ved å forsterke selgerens argumenter. Selger kan også selv forsterke kundens verbale signaler, ved f.eks å spørre han om hvordan produktet vil passe inn hos han, mao. få han til å "se" produktet i sine egne omgivelser. Hvis kunden spør om prisen under presentasjonen av løsningen, er det det klareste kjøpssignalet du kan få.
Fysiske kjøpssignaler:

Kunden behandler produktet som om han allerede eier det. Forsøk å se hvordan kunden behandler produktet. Eksempel:
Han kan vise dette ved f.eks:
- Ta på produktet
- Snu og vende på produktet
Setter stor pris på at nettopp du er medlem av gruppen! Kom gjerne med tilbakemeldinger på ”godt og vondt” om det er ting du mener at kan gjøres annerledes. Kjenner du noen som du tror kunne ha glede av ukentlige salgstips, så inviter dem gjerne!
Skap en god uke!
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
Henning.aarsand@gmail.com

Bli fan av utgiveren av salgstipsene: HENNING AARSAND CONSULT http://nb-no.facebook.com/pages/Henning-Aarsand-Consult/106007876099339?v=info

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar