lørdag 25. september 2010

Hvordan gi konstruktiv kritikk?

Alle som jobber med salgsledelse/ledelse opplever i ny og ne at man må gi en av sine ansatte kritikk.
 Legger ved noen tips som kan være greit å ta med seg til slike samtaler for å gjøre kritikken så konstruktiv som mulig:
1.      Gi kritikken til den du vil kritisere, ikke til andre.
2.      Kritiser ikke når det er andre å tilstede.
3.      Sammenlign ikke med andre kollegaer.
4.      Fremfør kritikken så snart du får en passende anledning
5.      Ikke gjenta deg selv
6.      Forsøk og bare å kritisere en sak avgangen
7.      Ikke gi varsel på forhånd om den kritikken du har tenkt å gi
8.      Be ikke om unnskyldning for kritikk som du mener er berettiget
9.      Unngå ironi
10.   Unngå å diskutere motpartens motiver
11.   Glem aldri at hvis du aldri gir andre ros, kan du heller ikke vente at vedkommende skal stille seg positiv til din kritikk.
Vil du har enda flere leder/salgstips. Bli tilhenger av:

God helg fra, Henning:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar