mandag 23. august 2010

Noen telefon selgere gir seg for lett..

Grunnet min faglige interesse for salg og ledelse bruker jeg faktiskt litt tid når det ringer en telefon selger.
Her forleden ble jeg ringt opp av en selger fra Ventelo. (Vestfold nummer, så var nok en outsourchet avdeling)
Selgeren presenterte seg på en ryddig og fin måte, og det først som slo meg var at nå skal jeg teste hvordan han håndterer en innvending i oppstarten av samtalen.
Selgeren fikk sagt hvem han var og hvorfor han ringt før jeg sa : Det  regner så fælt at jeg kan ikke høre hva du sier. (Noen som selvfølgelig ikke gjorde) Selgeren ble litt forfjamset, så han sa bare: Da ringer jeg deg igjen senere og la på.Selgeren har i ettertid prøvd å ringe meg flere ganger, men nå vet jeg hva det gjelder og ser ikke noen grunn til å prioritere den telefonen.

Hva kunne han gjort?
1. Hadde det vært masse støy og det var vanskelig å høre hverandre kunne selgeren sagt:  Jeg hører det er mye støy hos deg, passer det bedre at jeg ringer deg igjen  kl 14 eller 15 idag?
2. De fleste innvendinger er som regel ikke reelle. Denne selgeren burde ha trent såpass mye på dette at han viste at dette ikke var noe hold i..

Lykke til !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar