onsdag 1. mai 2013

Opptatt av å skape resultater? Da bør du lese dette.


1. Mål – Klare/tydelige periodiserte mål!
2. Mennesker – Finne/utvikle rett miks av mennesker.
3. Innfører kundefokus i alle ledd i organisasjonen.
4. Klare kjøreregler for alle ansatte.
5. Fornying utvikling av stillingsinnstrukser
6. Målstyring i alle ledd. Kvalitativt og kvantitativt.
7. Tydelige og enkle rapporteringsrutiner.
8. Fordele, delegere og utvikle ansvarsområder for ansatte.
9. Produkter og tjenester – Har man rett miks? Har de gått ut på dato? Addon produkter? Selges de i rett kanaler? Besøke kundene. Innvolvere kundene.
10. Avskaffe separate salgs- og markedsavdelinger.
11. Stor fokus på å skape en fremoverlent organisasjon
12. Analysere og endre sammenligningsgrunnlag. Hvem måler man seg opp i mot? Hvem er konkurrentene? Sammenligner man alltid med fjoråret uten å ta endringer med i betraktningene?
13. Utvikle ”klokkeklare” USPér.
14. Analyse av alle samarbeidspartnere. Leverandører, reklamebyråer, mediebyråer, tekniske leverandører ++
15. Skape intern stolthet for bedriften. Først internt, så eksternt.
16. Kjøpe tjenester der det er formålstjenelig.
17. Utvikle salgs- og markedsplaner som er 100% integrert og tilpasset nåtidens behov for kommunikasjon.
18. Stor fokus på å skape samarbeidsavtaler med bedrifter/mennesker som har felles interesse av samarbeidet.
19. Effektivitet! Analyse av effektivitet i alle ledd. Finne rett sammenligningsgrunnlag.
20. Skape rom for kreativitet.
21. Utvikle faste sosiale holdepunkter. Internt og eksternt. Med kunder og uten kunder.
22. Utvikle en ærlig og redelig salgs- og markedsmodell! Kutte ut svulstige budskap som ikke markedet kjenner seg igjen i.
23. Opplæring. Fast opplæring og utviklingsplan for alle ansatte.
24. Utvikle karriereplaner.
25. Stor fokus på individ og helhet.
26. Påse at teori blir praksis. Kun ”prat” skaper ingen positive opplevelser for noen. Hverken bunnlinjen, individet eller bedriften.
27. Ærlighet. Gjennomsyret fokus på ærlighet i alt man gjør.
28. Bruke mer av markedsbudsjettet på PR motiverte aktiviteter.
29. Invitere studenter til faste fokusgrupper. La dem delta i alt fra produktutvikling til praktiske aktiviteter. Digitalt og fysisk.
30. Ta tydelig samfunnsansvar. Forankres i forretningsplanen. Fokus på sosialt entrepenørskap.
Henning

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar