tirsdag 7. februar 2012

Ting bedrifter bør ta seriøst fremover


  • Utvikle enda bedre og mer oprative bindeledd mellom styret og ledelsen i den enkelte bedrift.
  • Styrene vil ha økende behov for bredere innovativ kompetanse. Rene «gutteklubben grei styrer på + 50»  vil være en direkte trussel mot bedriften.
  • Den enormt raske utviklingen vil stille enda større krav til tettere samspill mellom bedriftens fagfelt.
  • Målstyring i alle ledd vil være avgjørende for suksess. Både kvantitative og kvalitative.
  • Bedriftens ansatte må innvolveres i enda større grad.
  • Innhold i «stillingene» i bedriftene har garantert utviklet seg. Behov for nye roller, og avvikling av gamle roller er nødvendig.
  • Enda større fokus på å tilpasse produktene/tjenestene til kundenes fremtidige behov og ønsker.
  • Enda større fokus på digitale aktiviteter fører til enda større behov for oprativ «face to face» kontakt med kundene. 
  • Kunden i fokus i alle ledd har alltid vært viktig, men vil bli enda viktigere fremover.
  • Skap dialog med kundene på «deres arena» Det være seg; Facebook, Linkedin, Twitter, nettsider eller andre kanaler.
  • Enda større fokus på strategiske samarbeid med bedrifter som kan skape gjensidig merverdi.
  • Om ikke salg og marked er integrert, så er det på høy tid! Salg og marked MÅ operere tett sammen ut mot kundene og ikke minst internt.
Noen inspill. Hva er dine tanker?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar