fredag 2. desember 2011

Salgsplan


De fleste bedrifter har idag en plan for hvordan man skal jobbe med salg oprativt og strategisk. 
Salgsplanen er et verktøy som skal benyttes for å nå målene. 

Enkelt sagt kan man si at salgsbudsjettet + aktivitetsprogrammet = salgsplanen
Salgsplanen bør innehold følgende ting:
  1. Salgmål - Kortsiktige og langsiktige mål
  2. Strategi - Hvordan dere skal nå målene
  3. Salgsprogram - Hvordan og når skal virkemidlene brukes
  4. Aktiviteter - Herunder handlingsplaner, logistikk, koordinering, markedsaktiviteter og tidsplaner
  5. Kvalitetssikring - Kontrollfunksjon av salgsplanen
Påse at markeds/kommunikasjonsplanen er nøye koordinert med salgsplanen. 

Med Vennlig Hilsen

Henning Aarsand

+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar