De svenske webdagene ble avsluttet igår. Mye spennende informasjon, og god dekning via liveoverføring fra Bambuser.com
Her er noen av mine observasjoner:
- Ving Reiser har redusert antall butikker fra 54 stk i år 2000 til kun 3 butikker i 2011. Sier mye om de voldsomme endringene reiselivsbransjen. Folk går inn på nett, og ikke i butikk for å bestille reiser.
- Svar på alle spørsmål på Facebook. Ikke fjern ubehagelige spørsmål (Ving)
- Forebygg negativ omtale ved å kontakte kundene i andre kanaler enn facebook/Twitter
- Vings fremgang skyldes diskusjoner rundt reisene. Ikke bare Ving sin informasjon om reisemålene
- Fansen på Facebook liker å bli innvolvert i produkt/tjeneste utvikling o.l
- Ving har ingen kataloger lengre. Kun en «inspriasjonsavis», eneste som ikke er digitalt.
- Facebook blir en plattform for transaksjoner, ikke det «neste internett»
- «Sosiale medier er den største forandringen siden man oppdaget ilden, hjulet og alfabetet»
- «Content isn´t king, conversation is»
- 50% av svenske 3 åringer bruker internett
- «Bedre med 10 fornøyde kunder som liker dere på Facebook, enn 1000 likes fordi at de kan vinne en IPAD»
- Når dere velger Facebook plattform. Velg plattformen der kundene deres er.
- Viktigste spørsmålet for bedrifter på Facebook: Hvilken ekstra verdi gir dere fansen deres ved å like dere på Facebook?
- Man vil ha «ambassadører» for bedriften. Ikke bare 4000 som likes..
- Svenskene bruker i snitt 11.5 timer på Facebook i mnd
- Kvinner 55-60 år er aldersgruppen som vokser rasktest på Facebook
- Sosiale medier har gjort at det ikke går ann å «bullshitte kundene lengre» -Weber og Shandwick
- Vanligste feilen bedriftene gjør på Facebook er at de ikke har noen aktivitet på siden
- B2B og sosiale medier. Facebook kompletterer Linkedin.
- Unikt innhold er det som skaper engasjement på Facebook
- Neste års buzzord i Sverige er (Realtid) sanntid..
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar