onsdag 28. desember 2011

Lar vi oss imponere av «de beste» bedriftene i sosiale medier?


Det går ikke en dag uten at man kan lese om store norske bedrifter som har alt fra 10.000 til 100.000 følger på Facebook! 
..men fortjener de egentlig den fokusen som «supermenn» i sosiale medier? Er det de som gjør det best i sosiale medier. NEPPE! 
Vi får som oftest lese om Telenor, Netcom, SAS, Norvegian NSB og andre store aktører som har mange følgere i sosiale medier, men er det egentlig imponerende at feks NSB har 16.600 følgere, og at Telenor har 100.000 følgere? Jeg syntes ikke det! For meg er det en selvfølge at de har så mange. 
Burde man ikke heller prate om små bedrifter som ingen kjenner til som faktisk har bygd opp en haug med lojale likes. Som ikke bare liker, men som også kjøper produkter av dem? 
Søkte litt rundt på Facebook, og fikk blant annet opp et lite firma som heter Drivved. 2700 likes. Spennende konsept, og engasjerte følgere. Er det ikke slike bedrifter som bør få merkelappen som de som lykkes best i sosiale medier? Hva mener dere?

2 kommentarer:

  1. Var det Drivved.no du mente? Fin Facebook-side de har hvert fall.

    SvarSlett
  2. Takk!

    Drivved. Bare et eksempel på en for meg ukjent bedrift som lykkes.

    SvarSlett