mandag 28. november 2011

Hva skal du gjøre for kundene dine denne julen?

Julen nærmer seg, og man har nå en ekstra god anledning til å kontakte eksisterende og potensielle kunder.

Her er noen forslag til ting du kan gjøre ovenfor kundene dine:

- Julekampanje for eksisterende kunder. God anledning til å selge "add on" produkter til eksisterende kunder. Juletilbud.
- De fleste tar ikke kontakt med kundene sine så ofte. Du har nå en god anledning til å ta kontakt med kundene for å ønske god jul, og ikke minst legge en plan sammen kunden for 2012. Den mest effektive kontakten er pr telefon, men om ikke tiden strekker til er en mail, DM, fysisk gave eller invitasjon til et kundearrangement på nyåret en god løsning.
- VIP kveld i butikken. For eksisterende kunder, gamle kunder eller de som følger dere i forskjellige sosiale nettverk
- Fortell kundene dine om hvilke planer dere har for 2012. 
- Karlegg kundene deres. Sett opp møteplan for 2012 allerede nå
- Invitere kundene til julefrokost med faglig innhold 
- Kundeundersøkelse på hva kunden er fornøyd med, hva de savner og ønsker for 2012
- Innby kunder og samarbeidspartnere til nettverksmøte. Hvor man på tvers av bedriften får mulighet til å presentere seg + skape nye relasjoner/samarbeid.

Hva gjør din bedrift for kundene denne julen?

Innvolver kundene deres, og vis at dere verdsetter dem!

Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar