Det finnes en rekke metoder for hvordan man best skal kunne avslutte salget.
Her får du 3 eksempler:
- Skal vi gå for denne løsningen?
- Skal vi gå for den rød eller blå... / Skal vi starte med ...... eller.....
- I og med at du skal tenke på det , er det kanskje greit at å oppsummere hva du får og hva dette innebærer, slik at det blir lettere for deg å ta en beslutning? (Ta det positive, så det negative) Er dette virkelig noe å lure på?
- Hvis jeg kan usette fakturaen 3 mnd, har vi da en avtale?
- Hvis jeg kan garantere deg unikitet, har vi en avtale da?
Uansett hvilken teknikk du velger, så påse at du aldri prater etter at du har lagt frem løsningen/prisen. Vent på at kunden sier "ja" eller innvendingen. Sier kunden ja er «saken» grei, kommer det en innvending så løs den.
Hvilke teknikker benytter du for å avslutte salget? (Close kunden)
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar