lørdag 29. oktober 2011

Hvordan avslutte salget? (Closing)


Det finnes en rekke metoder for hvordan man best skal kunne avslutte salget.

Her får du 3 eksempler:

Enten / Eller - alternativsmetoden: 


 -  Skal vi gå for denne løsningen? 

Duke of Wellington: 


 -  Skal vi gå for den rød eller blå... / Skal vi starte med ...... eller.....
 - I og med at du skal tenke på det , er det kanskje greit at å oppsummere hva du får og hva dette innebærer, slik at det blir lettere for deg å ta en beslutning? (Ta det positive, så det negative) Er dette virkelig noe å lure på? 

For å ta en beslutning kan det ofte være lurt å veie for og imot. (Ta det positive, så det negative)  Som du ser så er det ikke så mye å lure på, så hvilken mailadresse skal jeg sende avtalen på slik at vi får satt igang?

Half Nelson: 
  • Hvis jeg kan usette fakturaen 3 mnd, har vi da en avtale?
  • Hvis jeg kan garantere deg unikitet, har vi en avtale da?
Uansett hvilken teknikk du velger, så påse at du aldri prater etter at du har lagt frem løsningen/prisen. Vent på at kunden sier "ja" eller  innvendingen. Sier kunden ja er «saken» grei, kommer det en innvending så løs den.

Hvilke teknikker benytter du for å avslutte salget? (Close kunden)

Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar