tirsdag 27. september 2011

Lytt til kunden din

Ønsker du å skape det perfekt forholdet til kundene dine, så start med å lytte til dem. Det kan virke som en enkel ting, men ofte er vi så opptatt av å tilby våre produkter og tjenester at vi glemmer å lytte til hva kundene sier. Hvordan skal du greie å finne ut hva kunden virkelig ønsker om du ikke lytter til hva de sier?
Hvordan hadde du reagert om du hadde opplevd dette hos legen din: 
«Du har vært plaget av hodepine i lang tid, og du oppsøker en lege. Du forteller at du har hatt vondt i hodet i lang tid. Legen skriver så ut tabletter uten yttligere spørsmål eller undersøkelser.. Hadde du gått ut med en god følelse? - Neppe»
En god lege ville selvfølgelig her lyttet til hva du hadde å si. Kombinert med det stillt spørsmål og gjort nødvendige undersøkelser. For så å anbefale produkt/eller behandling som forhåpentligvis ville løse plagene dine.
Konklusjonen er at uansett hva du driver med, hva du selger, hva du ønsker å oppnå så lytt til kundene dine. Ofte vet du ikke hva som skal til for å tilfredstille kundens behov. Mitt tips er: LYTT enda mer enn du gjør idag.
Henning Aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar