Lite av dette er nytt, men en påminnelse om hvilke muligheter som ligger der for alle som jobber B2B.
- Overvåke markedet. Det finnes mange måter å overvåke markedet. En mulighet er Google alerts som er gratis.
- Prokativt markedsarbeid hvor man kan identifisere muligheter. Spørre markedet hva det ønsker. Eks: Si at Star Tour vurderer to alternative reisemål til vinteren, så kan man spørre markedet hvilket av reisemålene de ville foretrukket.
- Med kompetanse om markedet kan man dominere en nisje. Lag en blogg med spørsmål og svar vedrørende et spesielt emne.
- Markedsundersøkelser. Det finnes flere måter å gjøre det på. Du kan enten åpne opp undersøkelsen for alle, eller du kan lage et proffesjonellt lukket nettverk på linkedin.
- Kundeservice eller kundesupport.
- Krisehåndtering.
- Produktuvikling. Innvolverer markedet.
- Evaluere kampanjer, markedsaktiviteter
- Skape trafikk mot bedriftens nettsider, netthandel eller hvor man måtte ønske det
- Supplere og samkjøre bedriftens eksisterene markeds/salgsarbeid.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar