tirsdag 8. mars 2011

Noen måter å benytte sosiale medier i B2B markedsføring

Lite av dette er nytt, men en påminnelse om hvilke muligheter som ligger der for alle som jobber B2B.
  1. Overvåke markedet. Det finnes mange måter å overvåke markedet. En mulighet er Google alerts som er gratis.
  2. Prokativt markedsarbeid hvor man kan identifisere muligheter. Spørre markedet hva det ønsker. Eks: Si at Star Tour vurderer to alternative reisemål til vinteren, så kan man spørre markedet hvilket av reisemålene de ville foretrukket.
  3. Med kompetanse om markedet kan man dominere en nisje. Lag en blogg med spørsmål og svar vedrørende et spesielt emne. 
  4. Markedsundersøkelser. Det finnes flere måter å gjøre det på. Du kan enten åpne opp undersøkelsen for alle, eller du kan lage et proffesjonellt lukket nettverk på linkedin.
  5. Kundeservice eller kundesupport. 
  6. Krisehåndtering. 
  7. Produktuvikling. Innvolverer markedet.
  8. Evaluere kampanjer, markedsaktiviteter
  9. Skape trafikk mot bedriftens nettsider, netthandel eller hvor man måtte ønske det
  10. Supplere og samkjøre bedriftens eksisterene markeds/salgsarbeid.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar