Antall bedrifter på Facebook har eksplodert. Som de fleste har erfart er det ingen kunst å lage en Facebook side. Det er heller ingen kunst å lage en spesialtilpasset velkomstside for de som måtte ønske det.
Kunsten er derimot:
- At Facebook siden er tilpasset eksisterende markeds/kommunikasjons strategi.
- Hvordan dere knytter eksisterende markedsaktiviteter opp mot Facebook eller andre sosiale medier. Krysser markedsaktiviteter
- Hvordan dere aktivt jobber med Facebook profilen. Roller og ansavarsfordeling i bedriften må være «klokkeklar». Ligger ikke sosiale medier arbeidsbeskrivelsen til noen i bedriften, så påse at det legges inn.
- Hvordan dere engasjerer de som følger bedriften
- Hvordan dere får følgerene til å spre deres "glade budskap"
- Hvordan dere aktivt forteller kundene deres hvor de kan finne dere. I det legger jeg daglig arbeid/kampanjer hvor dere forteller egne og potensielle kunder at de kan finne dere på Facebook eller andre sosiale medier
- Hvordan markeds/salgsansvarlig setter seg inn nyheter på Facebook
- Klare rutiner for hvordan potensielle kunder på en struktutrert måte skal rutes til salgsapparatet
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar