torsdag 3. mars 2011

Hva skaper engasjement på Twitter?

En fersk undersøkelse fra Hewlett Packard viser hva folk reagerer på på Twitter, og hvordan man maksimerer «retweet» potensialet (Viral effekten) av innleggene dine. 

Hewlett Packard overvåket de mest populære Tweetene på Twitter hvert 20 minutt i 40 dager.
Etter at forskerene hadde sammenlignet alle tweetene, merket forskerene følgende:
  1. Selv de mest populære tweetene er bare populære i 20 til 40 minutter. For bedriftenes del kan det vise seg at det lønner seg å gi leserene enda mer tidsbegrensede tilbud/rabatter. (De første 30 som «retweeter» innlegget får 20 prosent rabatt på...)
  2. Det virale potensialet i tweetet har lite å gjøre med hvem som «retweeter» det, men med verdien i tweeten.
  3. Den viktigste «nøkkelen» forskerene fant var: Send ut tweets som engasjerer kundene/leserene, og som fører til en følelsesmessig reaksjon som får dem til å «retweete» eller kommentere.
Kilde: HP
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar