mandag 17. januar 2011

Utvikle konsept eller firmaside på Facebook?

Bedrifter er så vidt igang med å etablere en strategi for hvordan man skal «implemtere» sosiale medier i markedsmixen. Naturlig nok er den første tanken  å etablere en Facebook side (Firma profil), men er det beste løsningen? Hvor spennende er egentlig din bedrift for mennesker som er på Facebook for å følge venner/kjente?
Jeg har stillt meg spørsmålet mange ganger, og kommet frem til at bedriftssiden din vil ha begrenset interesse for de fleste. (Det finnes unntak) 
Jeg tror at de som vil lykkes best på Facebook fremover er:
  1. De som utvikler konsepter som er relatert til hva de driver med hvor ikke nødvendigvis siden/gruppen har noe direkte med firmanavnet å gjøre.
  2. De som er best på å integrere Facebook/Sosiale medier inn i eksisterende markedsføring
  3. De som greier å utvikle «Sosiale Konsepter» sammen andre bedrifter/samarbeidspartnere. Hvorfor skal du ha egen side? Kanskje får man større effekt av å samarbeide med andre. Skape noe sammen?
  4. De som er best til å ta vare på ambassdørene sine på Facebook. De som innvolverer ambassdørene sine best.
  5. De som er best på å følge opp siden/konseptet sitt.
Ha dette i tankene når dere vurderer hvordan dere skal være representert på Facebook.
Skap en god dag,
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar