mandag 31. januar 2011

Filtere for å målrette Facebook annonsering

Her får dere en oversikt over måter å målrette markedsføringen deres på Facebook:
  1. Kjønn 
  2. Sted - All Facebook reklame må «bindes» opp i sted
  3. Bursdager 
  4. Nøkkelord - Basert på brukeren av Facebook sin: Profilinformasjon,  favoritt bøker, aktiviteter, TV-serier osv
  5. Utdanning 
  6. Jobb/Arbeid
  7. Interessert i - Basert på seksuelle preferanser
  8. Språk 
  9. Kontakter - Lar deg inkludere og ekskludere brukere basert på hendelser, sider og programmer som brukerene har sluttet seg til.
  10. Forhold - Ønsker du å rette markedsføring mot ugifte, så kan det være lurt å legge til dette filtret
  11. Alder
Før dere i det heletatt vurderer å annonsere på Facebook, så påse at dere gjør en grundig analyse av målgruppen deres. 
Kast ikke bort «penger» / «klikk» på de som ikke er i målgruppen deres.



Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar