onsdag 1. desember 2010

Utfordringer / Sosiale medier

  1. Mangel på tid. Igang satt strategi blir ikke fulgt pga tidsmangel.
  2. Greie å følge med på ny trender innen sosiale medier. Påse at du bruker de mest effektive og optimale metodene.
  3. Skape forståelse blant toppledere for hvorfor man skal benytte seg av sosiale medier
  4. Finne riktige samarbeidspartnere/ansatte som har nødvending kompetanse for å planlegge og utvikle mediene.
  5. Få «gamle» markedssjefer til å sette seg inn i sosiale medier , og skape en forståelse for hvorfor det MÅ være endel av bedriftens overordnede markedsstrategi.
  6. Påse at ikke sosiale medier blir sett på som en risiko/noe farlig. Skape forståelse for at det kun er en mulighet uten spesiellt stor risiko.
  7. Sosiale medier gjør at bedriftene har mindre kontroll på hva som sies om dem. (Her er en link til noen verktøy som kan bistå deg/dere med det http://bit.ly/gyL6d6  )
  8. Påse at bedriften til enhver tid leverer godt innhold. (Video, tekst o.l)
  9. Mangel på historie gjør at det er vanskelig å fastsette verdien av sosiale medier.
  10. Skap en forståelse på forskjellen mellom privat  og bedriftens bruk av sosiale medier. 
  11. Mangel på rettningslinjer og prosedyrer.
  12. At man velger medier som ikke når målgruppen.
  13. Frykt for nye måter å markedsføre seg på
Hva er deres erfaringer? Helt sikkert flere punkter jeg burde tatt med. Kom gjerne med deres forslag.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar