- Mangel på tid. Igang satt strategi blir ikke fulgt pga tidsmangel.
- Greie å følge med på ny trender innen sosiale medier. Påse at du bruker de mest effektive og optimale metodene.
- Skape forståelse blant toppledere for hvorfor man skal benytte seg av sosiale medier
- Finne riktige samarbeidspartnere/ansatte som har nødvending kompetanse for å planlegge og utvikle mediene.
- Få «gamle» markedssjefer til å sette seg inn i sosiale medier , og skape en forståelse for hvorfor det MÅ være endel av bedriftens overordnede markedsstrategi.
- Påse at ikke sosiale medier blir sett på som en risiko/noe farlig. Skape forståelse for at det kun er en mulighet uten spesiellt stor risiko.
- Sosiale medier gjør at bedriftene har mindre kontroll på hva som sies om dem. (Her er en link til noen verktøy som kan bistå deg/dere med det http://bit.ly/gyL6d6 )
- Påse at bedriften til enhver tid leverer godt innhold. (Video, tekst o.l)
- Mangel på historie gjør at det er vanskelig å fastsette verdien av sosiale medier.
- Skap en forståelse på forskjellen mellom privat og bedriftens bruk av sosiale medier.
- Mangel på rettningslinjer og prosedyrer.
- At man velger medier som ikke når målgruppen.
- Frykt for nye måter å markedsføre seg på
Hva er deres erfaringer? Helt sikkert flere punkter jeg burde tatt med. Kom gjerne med deres forslag.
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar