torsdag 3. februar 2011

Oslo Facebook Event 2011 . Observasjoner fra utsiden..

IQualify arrangerer idag Oslo Facebook Event for kåringen av årets Facebook side. Følger ivrig med på alle oppdateringene på Twitter. (Hva ble sagt på Twitter ? Se her: http://bit.ly/g1LCce
Først av alt må jeg bare la meg imponere av strategen Nils Petter Nordskar. Bare mnd tilbake i tid hadde ikke Iqualify egen facebook siden engang. Idag passerte de 1178 tilhengere, og står idag for det første Facebook eventet i Norge. (som jeg kjenner til)
Snakk om flying start for Iqualify! Ligger mer enn et Facebook event bak dette selskapet.  Han har fått med seg strategisk viktige/dyktige mennesker/bedrifter fra bransjen, og ikke minst strategisk viktige kunder som har vært innovative på sosiale medier/facebook. Kombinert med dette har han trykket på riktige «knapper» for å skape publisitet i media før arrangementet, og hva som kommer i ettertid vites ikke enda, men de får definitivt masse publisitet både her og der.
Her er mine observasjoner fra utsiden:
  1. For de som ønsker å følge med på all oppdateringer på twitter, så er hashtaggen #ofe2011
  2. Få oppdateringer på Facebook..
  3. Sendt ut hundrevis av Twitter meldinger
  4. De mest ivirige på å oppdatere på Twitter er folk fra bransjen (ikke så unaturlig)
  5. @britstakson som holdt et av foredragen er defintivt en å følge på Twitter om man ønsker gode tips om sosiale medier/facebook. Får ros fra stort sett alle som er der
  6. Det er leid inn profesjonell fotograf som legger ut bilder på Flickr. Se bildene her:     http://bit.ly/fcqvPI 
  7. Lite har til nå blitt lagt ut på Iqualify sine sider. Endel av kundene som er tilstede har lagt ut ting på sine sider. (Før arrangementet, live på eventet og sikkert etter eventet)
  8. Ingen livestreaming..?
  9. Virker som at publikum er mer opptatt av foredragsholderene enn kåringen
  10. At Facebook ikke ønsker å være en trafikkruter var ingen stor "suprise", men...
De mest informative og spennende Twitter meldingene så langt:


ina Furu (@NinaFuru)
03.02.11 09:58
Både reklamefolk og journalister er mistenksomme til sosiale medier fordi de vil ha makten selv. @stakson på #ofe2011





 Brit Stakston 





Savnet bare att dere ikke kunde stille spörsmål, gör det här på twitter :) om dere funderer el vill berätte deres perspektive 


 HelenaNM 
 by DaveMcInnes






Hvis noen av våre venner liker et brand er vi 70% mer sannsynlig å like det, viser undersøkelse ifg Petter Høye 



 VictorSanchezBarrera 
 by anjagasland






Bra opplegg så langt. Er det bare meg som reagerer på at man kan ikke stille spørsmål i en seminar om sosiale medier? 














 Nina Furu 












28% av norske kommuner har Facebook-sider sier Alf Tore Meling 

EllenBisgaard Ellen Bisgaard
Bloggpost http://ow.ly/1s0Kej kostet regjeringen i Sverige majoriteten, ifølge Brit Stakston, JMW #ofe2011
HenrietteHoyer Henriette Høyer
@britstakston "Reklamestudenter liker ikke å høre om enkle, kostnadseffektive måter å kommunisere på. De vil lage dyr film"
infame Ine T. Gransæter
Stakston: I Sverige får de tradisjonelle mediene ca 10% av trafikken fra sosiale medier. #ofe2011

portart Marius Røstad
Intern forankring er essensielt. Alle svare på telefon. Det må folk gjøre på sosiale medier også. #ofe2011
infame Ine T. Gransæter
Jf siste tweet: Creuna burde snakke om sin strategi for å hjelpe kunder på nett isf å bare presentere skryteliste. Pussig foredrag #ofe2011
by miaholte
Sosiale medier: Kunsten å selge noe mens man later som om man ikke gjør det. #ofe2011


Gullfisken til helgen... En liten parodi på alle som sitter med mobilen i hånden og oppdaterer på de forskjellige  sosiale plattformene, mens foredragsholderene gjør sitt for å fange oppmerksomheten.
Oppdater gjerne på bloggen om det skulle skje noe spennende.. 
Med Vennlig Hilsen
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som et bra arrangement, og enig i at det er iponerende hva iQualify har fått til. Når du nevner gode tweets, så syns jeg jo denne fra Synlighet (kollegaer av meg) som deltok på Facebooks Key Client Summit i Dublin (samme dag faktisk!!) var ganske god:

    "Ordet brukes hyppig her i Dublin :-) #fbsummit RT @dannyjolie: Fint, lite ord som ingen har rørt på #ofe2011: ROI?"

    http://twitter.com/#!/synlighet/status/33133404165771264

    SvarSlett