onsdag 12. januar 2011

Hvorfor følger man bedrifter på Facebook?

Fant en spennende artikkel fra Socialmediatoday. (www.socialmediatoday.com)
De kommer opp med noen faktatall på hvorfor man velger å følge firmaer på Facebook.
Ta en titt:
  • 40% ønsker å få tilbud/avslag på produkter/tjenester fra bedriften
  • 37% ønsker å støtte merket/firmaet
  • 36% håper å få noe gratis
  • 34% ønsker å følge med på hva som skjer av aktiviteter
  • 33% ønsker å motta informasjon om nye produkter/tjenester
  • 30% ønsker å motta informasjon om kommende «salg»
  • 27% ønsker å følge for morro skyld
  • 25% ønsker å få tilgang til noe eksklusivt som ikke alle andre får
  • 21% vil lære mer om bedriften
  • 22% hadde fått anbefaling om å følge bedriften.
For bedrifter som har en Facebook side eller vurderer å lage en, så bør disse tallene være spennende. Hvordan ønsker dere å fremstå? 
Henning aarsand
+4745002040
Følg Henning Aarsand Consult på facebook:

2 kommentarer:

  1. På mange måter stemmer nok disse tallene også i Norge. Store bedrifter (de 500 største i Norge) er i liten grad representert i sosiale medier og har nok ikke oppfattet markedsføringsmulighetene ennå.

    SvarSlett
  2. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til endel av de amerikanske undersøkelsene, men som du nevner så har jeg en god "magefølelse" for at disse tallene stemmer overens med det norske markedet.
    Som deg så er det veldig få som har sett de virkelige mulighetene..

    SvarSlett