Viser innlegg med etiketten salgsopplæring. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten salgsopplæring. Vis alle innlegg

tirsdag 13. september 2011

Gjør det enkelt..

Kompliserer du ting for mye?  
Noen gjør «sport» i å bruke fine fagutrykk istedenfor å bruke ord som kunden skjønner. Hvordan skal du greie å selge til kunden om han ikke forstår hva du prater om?
All kommunikasjon, uansett om det er en annonse, ett blogginnlegg eller en salgssamtale/møte må forenes med kundenes/mottakerens virkelighet. 
Snakk samme språk som kunden. 
Sett deg nøye inn i hvem du skal møte.
Kutt ut kompliserte ord  
De fleste kompliserer salgsmøtene/samtalene for mye, og i mange tilfeller er det årsaken til at man ikke selger. 
Bruk tid på å skape en presentasjon som gjør det enkelt for kunden å forstå hva du selger. 
Hva er dine erfaringer?
Med Vennlig Hilsen
Henning Aarsand
Følg Henning Aarsand Consult på facebook: http://bit.ly/daVrjP